lördag 18 januari 2014

Trendspaning från Formex
















Igår gjorde jag ett besök på Formex - den största inredningsmässan för Nordisk design, som nu går av stapeln på Stockholmsmässan.
Jag gick dit med förhoppningen av att få se lite nytänkande, men det mesta kändes bekant. Våren 2014 verkar fortsatt bjuda på smutsiga vårpasteller, en hel del rosa i olika nyanser, grått, beige och - inte så förvånande - lila. Naturmaterial fortsätter starkt, liksom koppar och mässing.
Inte så oväntat, njöt jag mest av de fina blomsterarrangemang som mässan bjöd på. Fick riktiga vårkänslor när jag såg de härliga späda och skira blomsterarrangemang som många utställare bjöd på. Jag blev även förtjust i kreatören och formgivaren Jan Rundgrens fina trendutställning vid entrétorget. Jan fick i uppdrag att tolka mässans övergripande tema, "Day Dream", genom att skapa en inspirationsutställning kring fyra trender.
Jag kommer bjuda på mer från Formex framöver.

Yesterday, I visited Formex - the largest interior design fair for Nordic design, which now takes place at Stockholmsmässan.
The spring 2014 seems to continue in dirty spring pastells, a lot of pink in different shades, gray, beige and - not so surprisingly - purple. Natural materials continues to be strong, as well as copper and brass.

Not so unexpected, I most enjoyed the nice flower arrangement as the fair offered. I got a real spring feeling when I saw the lovely tender and delicate floral arrangements that many exhibitors offered.
I was also fond of the creative designer Jan Rundgren´s fine trend exhibition in the Entrance Hall. Jan has been commissioned to interpret this year´s overarching trend theme, "Day Dream", by creating an inspiring exhibition on four different trends.
I will come back with more pictures from Formex.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar